Goodbye Candida


Så gik der 4 uger og jeg er hermed færdig med min Candida kur.

Har det været svært - kun det sociale....i Danmark er hygge jo forbundet med alkohol, kage og lækker mad...så det kan godt være svært at stikke udenfor.

Men det skylder jeg min krop og mig selv ...og ikke mindst mit helbred på langt sigt.

Udfra spyttesten kan jeg se, hvor meget det nytter...mit spyt er nu normalt igen,

Jeg troede jeg ville tabe mig mere, men 2 kg er vel fint, jeg har altid haft svært ved at tabe mig og ved godt, at det eneste der hjælper er en massiv indsats motionsmæssigt og når foråret kommer vil jeg udvide med cykling til job...det skal nok hjælpe.


Men mit resultat er:
  • Det har helt sikkert øget min fokus og jeg spiser generelt ingen sukker mere.
  • Mine slik er udelukkende mørkt chokolade og et par lakridser en gang i mellem.
  • Vin og alkohol må drikkes i weekenden og ved særlige lejligheder...ikke hver dag.
  • Spiser meget mere fuldkorn og grøntsager
  • Er ikke særlig sulten
  • Spiser flere olier og vitaminer
  • Taber ikke mere hår, efter jeg er begyndt at tage B-vitamin
  • Sover fantastisk 


Jeg har benyttet mig af Susy Grundahls bog "Retrokuren" og hendes input på Netspiren.


Samtidig har jeg benyttet mig af Louise Bruuns bog "Få en lykkelig krop på 28 dage", da jeg har brugt den før og den har en rigtig god fremgangsmåde til, hvordan man afgifter ens krop.


Hun lærte mig for lang tid siden at elske kålsalater..
Har lært mange nye teer og andre varer at kende, det sjove er hvor meget vi kan bruge fra naturen.
Så jeg nåede i mål og tænker, at det her er noget jeg vil gøre 2 gange om året, for at udrense min krop. Kan jo holde øje med, hvordan det går med spytprøver.

Det næste jeg godt kunne tænke mig er at investere i et vaffeljern, så min varation af brød kan se sådan ud:


Kommentarer