Juicekur - reflektion



Fordele ved fastekure 
  • Udrensning af affaldsstoffer og gifte 
  • Nedbrydning af syge og døende celler 
  • Heling 
  • Mere energi og vitalitet 
  • Bedre immunsystem 
  • Bedre fordøjelse og ro til den 
  • Livsforlængende 
  • Bedre mental klarhed og selvbevidsthed 
  • Bedring af sanser 
  • Sundere appetit på sund kost 
  • Mindre afhængighed 
  • Vægttab 

Ulemper ved fastekure 
  • Utilpashed de første dage 
  • Hovedpine og muskelsmerter 
  • Kvalme 
  • Dårlig ånde og kropslugt 
  • Svimmelhed 
  • Træthed 
  • Uren hud under fasten 
  • Følelsesmæssige reaktioner








    Tre dages juicekur/faste er overstået. Det har været lidt hårdt, mest pga. hovedpine som opstår, når kroppen afgiver giftstoffer og affaldsstoffer.

    Har følt mig træt og uden energi og synes det har taget lang tid at lave juicerne, men jeg skal huske på, at jeg jo har lavet det til tre personer og ikke bare en enkelt.

    Jeg har egentlig ikke været speciel sulten og har sovet fantastisk. Det samme gælder mine børn. Desuden har jeg tabt et par kilo, men tænker de nok kommer på igen, når man spiser normalt igen

    Jeg synes det er en god måde at få renset kroppen på, især efter en ferie, hvor der er kommet en del alkohol indenbords...især fordi min mand og jeg er ret gode til at hygge over en øl eller et glas vin.

    Der har været lidt for meget agurk i juicerne og lige nu skal der gå langt tid, før jeg skal have agurk igen.

    Juicerne vil jeg blive ved med at lave, især til morgenmad, da jeg aldrig har været den store morgen-madspiser, men ved, hvor godt det er at fylde sig med vitaminer og mineraler fra juicer.


    Kommentarer