Hummus...kan man leve uden hummus

Her med Karry og gurkemeje


Jeg kan spise hummus morgen, middag og aften. Jeg er virkelig vild med det, som nogle har craving med sukkerrelateret ting, sådan har jeg det med hummus og hjemmelavet knækbrød...!

Jeg plejer at lave det for bunden med at lægge kikærterne i vand over natten og koge det en time, men har fundet ud af, at jeg lettere får det ind i min hverdag hvis jeg køber dem på dåse, som jo er klar lige til at blive lavet. Fås efterhånden alle steder...både i Føtex, Rema og sikker rigtig mange andre steder.

Opskrift:
en dåse kikærter hvor væden er siet fra i en si og skyllet.
En god olivenolie - en god slat - nok til den kan køre
2-3 spiseske sesamfrø - de fleste anbefaler tahin, men jeg finder det dyrt og hælder bare økologiske sesamfrø i.
Hvidløg 2 fed - skal du ikke noget dagen efter og elsker hvidløg som jeg, så 4 fed.
Karry, chili eller hvad du vil have den skal smage af.
Gurkemeje, hvis den alligevel skal være gul - for smukness og sundhed.

Det hele blendes og bum, så har du hummus

Kommentarer