Asiatiske kødboller...guf..


 
Asiatiske kødboller fra Jane Fabers bog MADGLAD
Inspireret af Jane Fabers bog MADGLAD, en fantastisk lækker og inspirende bog som gør man bare har lyst til at lave nogle af hendes retter, kastede jeg mig ud i Asiatiske kødboller og hold nu op, hvor var det lækkert, måske pga den søde kartoffel.





Kødboller
600 gram hakket oksekød
1 løg
150 gram champignoner
1 sød kartoffel
2 gulerødder
1 håndfuld frisk koriander
1 spsk fiskesovs
1 spsk koncentreret tomatpure
salt og peber

Cremet tomatsovs
2 løg
4 fed hvidløg
8 del mosede tomater fra flaske
'1 spsk friskrevet ingefær
2 spsk tamari
1 håndfuld korianderblade
100 gram mascarpone
smør til stegning

Kom kødet i en skål. Hak læg og champignoner fint og riv den søde kartoffel. Kom det sammen med kødet og de øvrige ingredienser og rør godt sammen.

Form farsen til små kødboller og sæt dem på en bageplade beklædt med bagepapir.

Steg kødbollerne i ovnene i Ca. 20 minutter i en 200 gram varm ovn.

Cremet tomatsovs.

Hak læg og hvidløg. Opvarm smør i en gryde og steg læg og hvidløg til løgene er blanke. Tilsæt de mosede tomaer, ingefær, tamari og hakkede korianderblade og kog sovsen op,.

Lad det simre i ca 20 min
Rør mascarponen udi sovsen og varm den langsomt op. Fordel kødbollerne i sovsen og pynt med koriander.

Server ned squash spaghetti


 Jeg var så heldig, at der var noget til overs som jeg kunne få til morgenmad. Har fundet ud af at få rester til morgenmad, er noget min krop er rigtig glad for.



Kommentarer