Ayurvedisk livsstil


Ayurvedisk livstil....hvad søren er det og vidste jeg egentlig ikke godt det i forvejen?

Ihvertfald fascineret af indholdet af Ayurvedisk livsstil tog jeg til en workshop med Maria Juhl i Soulhouse i går aftes.

Dejligt sted med rummelighed og ro.


12 jævnaldrende kvinder og en yngre en, som var min datter, hun er altid åben for nye ting og elsker alle de skøre ting hendes mor finder på.

Ayurveda betyder egentlig livets videnskab og er en ældgammel lære fra Indien om, at vi er et med naturen og den er en del af os. Naturen har fem elementer, æter, luft, ild, vand og jord og vi som mennesker udtrykker naturens elementer i tre doshaer, som hedder Vata, Pitta og Kapha. Vi har alle de tre doshaer i os, men i forskellig grad og ud fra denne grad kan vi finde ud af at ændre ubalancer i kroppen. 

På mange måder lever jeg på mange måder allerede Ayurvedisk, idet det går ud på at finde ind til dig selv og finde en balance som giver dig en stærk fordøjelse, en dyb og uforstyrret søvn, regelmæssig energiniveau, sunde relationer, følelsesmæssig balance, indre ro og en følelse af livsformål og glæde.

Jeg er ikke til nytårsforsæt eller løftede pegefingre men finder filosofien rigtig spændende og vil i januar lave en udrensning af kroppen efter de Ayurvediske principper. 



Kan varmt anbefale Maria Juhls bog som beskriver ayuvedisk livstil på et plan vi alle kan følge


Kommentarer