Creamy Spinach Gratin


Inspireret af On the Table, Tokyo Cafe i Bangkoks ret Creamy Spinach Gratin med hvidløg og ost, hvor jeg har spist, når jeg manglede nogle grøntsager, har jeg prøvet at lave samme simple ret herhjemme.

Frisk spinat skåret i mindre stykker og hakket hvidløg og overhældt med lidt fløde...


Dernæst har jeg ristet noget bacon og smidt ovenpå, men det kan jo undlades, hvis man bare vil være grøn.


Og så har jeg revet noget ost og har smidt ovenpå.


Bagte det sammen med en helt hvidløg, som jeg har skåret toppen af og overhældt med lidt olivenolie og drysset lidt salt over.


Bagte hvidløg...jeg kunne spise tre hele løg helt alene.

Dejlig ret også, når ungerne og manden er ude.
Ingredienser:

En pose frisk spinat
4-5 fed hvidløg
Lidt fløde
Revet ost

Et helt hvidløg til bagt hvidløg

Fremgangsmåde:

Skyl spinaten og hak det groft. Hæld lidt fløde over.

Put lidt olie i en form. Læg spinaten heri og kom fint hakket hvidløg over.

Steg baconen og hældt over.

Riv lidt ost og kom over.

Tag toppe af hvidløget og hæld lidt olivenolie over og drys med salt.

Bag det hele i ovnen på 200 grader i 30 min.

Enjoy.



Kunne ikke spise det hele, så blev også min morgenmad, har fundet ud af, at rester er så godt for mit system om morgenen.



Kommentarer