Greenie


Efter en svømmetur på 1300 meter får jeg altid lyst til sunde ting, i dag blev det en greenie :)

Jeg har sommetider en lidt ærgerlig følelse, når jeg har juiced og dernæst ikke rigtig har brug for pulpen og derfor smider den ud...alle de fibre, som bare bliver smidt i skraldespanden.

Så derfor laver jeg også smoothies.

Denne er en af de sunde med alle de gode grøntsager:

En håndfuld frosne grøntsager - jeg brugte brocoli
En håndfuld frossen spinat
En håndfuld krydderurter - jeg brugte mynte
Lidt hørfrøolie, hvis du er en kvinde som jeg i 50-årsalderen, som skal tænke på naturlige østrogen :) Kan udelades.
Skralden af en halv økologisk citron - jeg skar bare den gule del af
Lidt banan - jeg havde noget jeg havde haft på frys, fordi jeg ikke smider modne bananer ud men fryser dem i lag, så jeg kan bruge dem i smoothies og i pandekager.

Et drys kokos fra ristaffel forleden

5-6 dl vand.

Kværn i et stykke tid og færdig.

Friske grøntsager kan selvfølgelig også bruges, så skal der bare tilføjes isterninger.




Nemt og lækkert - velbekomme.

Kommentarer