Ingefærshot med gurkemeje



Havde jeg vidst det var så simpelt, så havde jeg nok lavet min egen ingefærshots for længe siden.

Lavede disse to flasker en aften, selve forarbejdet tog en 20 min og så stod det og kogte en lille time, hvorefter jeg kunne, da det var lunkent, si det og hælde det på et par skoldede flasker.

Ingefærshots med gurkemeje
Ingredienser
150 g økologisk frisk ingefær
60 g økologisk frisk gurkemeje
3 økologiske citroner
2-3 æbler
1 L vand

Skær ingefær, gurkemeje, citroner og æbler i tynde skiver, jeg vil anbefale dit at tage en handske på den hånd, som skal holde gurkemejen, idet det farver helt vildt og kan ikke gå af.

Hæld alle ingredienserne i en gryde med vand

Lad blandingen koge i ca. 50 minutter.

Opbevares på køl i ca. 7 dage.



Jeg tager et shot hver morgen her i den kolde tid sammen med mine daglige to vendte gurkemeje spejlæg på ristet rugbrød. 

Kommentarer