Hjemmelavet havremælk



Det er blevet et helt stort hit at drikke havremælk og mandelmælk i stedet for almindelig mælk og jeg er da også røget med på den nogengange mest pga min lyst til at prøve det meste nyt. 

Jeg vil sige havremælken giver nye varationer til kaffe og det smager rigtig godt på en ny måde.

Men hvorfor give over 20 kr for en liter, når man bare kan lave den selv - og faktisk på den nemmeste måde. 

Du kværner bare 0,6 liter vand med 1 dl havregryn i din blender (eller stavblender) og vupti, så har du havremælk...også godt, hvis du uventet får besøg af en veganer.

Mælken kan nok ikke holde sig så længe som de gængse produkter men til gengæld har den nærmest ikke kostet dig en daddel.

Jeg har hentet opskriften fra Thorbjörg Hafsteinsdottirs nye bog "Min Yoga" som jeg også varmt kan anbefale.


Kommentarer