Plantefars


Jeg er ikke den store kødspiser, men tror nu aldrig jeg kunne blive vegetar, kan nok ikke leve uden frikadeller, bacon, leverpostej og en god mørbrad eller hamburgerryg, men har aldrig været til store stege eller rødt kød. 

For et stykke tid siden var jeg til et foredrag om plantebaseret kost, og her omtalte de begrebet flexitar (en der spiser overvejende grønt, men stadig kød et par gange om ugen) og det er nok sådan en jeg er.

Og jeg er langt fra den eneste, se denne artikel fra Jyllandsposten at halvdelen af danskerne ønsker mindre kød..... fra 22 august 2018, hvor undersøgelser viser, det især er de unge, der vælger bøffen fra, hvor næsten hver femte unge nu spiser overvejende vegetarisk. Den udvikling gør, at  producenter som Naturli, Løgismose og Hanegal har meldt sig på banen med plantebaserede fødevarer, som flytter ind i supermarkederne.

Jamen, det er sgisme ret fantastisk.....især at der er gode producenter, som laver produkter man kan købe og selv slipper for at lave farsen fra bunden, for det kan være et ret lang affære.

 

Kommentarer