Squash spaghetti med champignon og valnødder




Jeg er efterhånden det man kalder flexitar, dvs. jeg spiser kød, men ikke så tit og mest kylling og fisk.

Desuden oplever jeg, at hver gang jeg udskifter pasta med grøntsagspasta (det vil sige jeg bruger squash skåret i tynde strimler, da jeg ikke kan smage den store forskel), opnår jeg en lettere fornemmelse i kroppen efter maden, da den ikke så svært ved at fordøje alle grøntsagerne som pastaen.






Hvis du har lyst til at lave retten som jeg har lavet på slum, så gør du følgende:

Masser af champignoner ristes i lidt olie på panden med et par fed hvidløg og estragon.

Dernæst tilsættes fløde og salt og peber.

Samtidig laves squash spaghetti med en spiralizer. Jeg hælder gerne kogende vand over så den er lun, for så minder den så meget om spaghetti.

Dernæst anrettes retten og der strøges med nogle valnødder over.

Masser af grøntsager, god fløde og de små hjerner, som jeg gerne kalder valnødder, fordi de er fyldt med et fantastisk mix af sunde fedtstoffer og gavnlige næringsstoffer, så det er en god ide – såvel for hjerne og krop.

Velbekomme!

Kommentarer