Drømmekage havregrød


Jeg ved ikke med dig, men jeg er glad for havregrød, for det giver mig en utrolig ro i maven og er jeg udenlands og døjer med maveproblemer, er det altid havregrøden, som får min mave op at stå igen sammen med mælkesyrebakterier.

I dag er det søndag og der kan hurtig snige sig en mindre sund morgenmad ind, så vil du gøre det festligt og ikke få alt for mange søde sager, kunne du jo prøve med drømmekage havregrøden, tænker at der er andre end dig som vil elske den....

Drømmekagegrød
Forb. tid
12 min
Tilb. tid
8 min
Samlet tid
20 min
Antal2 personer
Ingredienser
Grød
  • 2 dl grovvalsede havregryn
  • 2 dl mælk
  • 2 dl vand
  • 2 tsk chiafrø*
  • Et nip vaniljesukker
  • Et nip salt
  • Evt. 1/2-1 moden banan
Drømmekagetopping
  • 20 g smør
  • 20 g mælk (alm. eller kokosmælk)
  • 20 g kokosmel*
  • 20 g kokossukker*
Sådan gør du
  1. Alle ingredienserne til grøden kommes i en gryde og koges op på middel varme. Rør rundt løbende.
  2. Imens grøden laves, smeltes smøren til drømmekagetoppingen i en anden gryde.
  3. Når smøren er smeltet tilsættes de resterende ingredienser, og der røres rundt indtil konsistensen er som toppingen på en drømmekage.
  4. Når grøden er kogt færdig kommes toppingen ovenpå, og grøden spises!
    Det kan være en god idé at tilføje noget frisk syrligt frugt som modspil til den søde grød. 

Opskriften er taget fra grødgrisen :) 

Kommentarer