Picnic mad...til stranden, på turen, derhjemme




Jeg kan godt lide at tage på tur....og jeg tager gerne madpakken med, fordi det gerne er sundere og billigere.

Jeg laver tit disse små tærter og tager med og de tager ikke så længe at lave.

Køber færdig dej, men du kan selvfølgelig lave din egen.

Elsker denne muffin form som ikke behøver fedtstof og som er meget, meget nem at gøre ren.




Tærter er generelt utrolig gode til at rydde op i køleskab og fryser.

Opskriften på ovenstående:


  • færdigkøbt fuldkornstærtedej.
  • frisk spinat, en meget stor håndfuld
  • en pose revet ost
  • en form for pålæg, her er det chorizo, fordi jeg elsker den salte smag.
  • 3 æg
  • 1 dl mælk


Tryk runde forme ud af dejen med et glas og placer i formen
Hak spinaten og placere det på dejen i formene
Chorizoen ud i mindre stykker og placer i formene
Drys ost i formene
Pisk æg og mælk sammen og hæld over

Bages i ovn på 200 grader i ca 20 min

Haps !

I princippet kan man jo putte hvad som helst i tærter og det gør, at man kan bruge alles ens rester i køleskabet, så man ikke behøver at smide for meget ud.

Det elsker jeg :)




Kommentarer