Blomkålssuppe med kokosmælk


Det rusker derude og har haglet tre gange i dag, og jeg har bare lyst til suppe.

Suppetid er det vel, når vi kryber indendørs, tænder op i brændeovnen og indstiller os på at være inde og hygge os med det. Jeg personligt elsker vores årstider, hvor man kan se naturens udvikling og farver.

Lige nu kalder naturen på mig med gåture i skoven og badeture i vandet....hahahaha.....og ja, så er suppe ekstra godt.

Denne suppe er fyldt med grøntsager og den skønneste måde at få fyldt op med gode vitaminer og mineraler og få varmet kroppen, når det rusker.


Opskrift:
1 spsk kokosolie
3 løg hakket i små stykker
1 spsk gurkemeje i pulver
½ blomkål skåret i mindre stykker
3 gulerødder skrællede og skåret i små stykker
2 pastinakker
1 sød kartoffel (kan udelades), skrællet og hakket
citrongræs (hvis du har, mit var tilovers fra en anden suppedag)
et stykke ingefær, skrællet og hakket
3 fed hvidløg, skællet og hakket

Tilberedning

varm kokosolien og svits løg, hvidløg og gurkemeje til løgene er blanke
Tilsæt resten af grøntsagerne og tilføj 3 dl bouillon og lad det simre til grøntsagerne er møre. Tilsæt kokosmælken.

Blend med din stavblender til supper er jævn og cremet, er den for tyk tilsæt ekstra vand.

Jeg lavede hvidløgsbrød til, for jeg havde noget godt brød som ikke skulle gå til spilde og så smager det jo hulens godt og man får en masse hvidløg.

Desuden skar jeg tomater i kvarter, hakkede et par ekstra hvidløg og dryssede over med en slat god olie og hele muligviden kom ovenpå, guf med guf på.







Kommentarer