Lav din egen Granola


Som mange af jer ved, så er der en del udfordringer i at leve på samme sunde måde, når jeg er i Bangkok.

Da alt vesterlandsk mad her er jo er importeret og man ikke ønsker at støtte andet end det indlandske miljø, så er det andre ting jeg har i kufferten, jeg tager hertil. Min kuffert var fyldt med mandler, hørfrø, kikærter, knækbrød, solsikkekerner, græskarkerner og hørfrø for selvom det fås her så er det til en dobbelt pris af hvad det koster i Danmark.

Til gengæld så kan man få kokossukker som er så meget bedre for helbredet end almindelig hvid sukker her som det mest naturlige.

Men fik lavet granola forleden til min youhurt, som kan købes helt neutralt og som ikke kun er godt for organismen men samtidig holder min mave i orden.

Opskriften er ret simpel.

Et par skefulde kokossukker smeltes på panden (eller råsukker hvis du ikke har kokossukker)
og så tager du, hvad du har i gemmerne af havregryn, forskellige kerner og nødder og rører det hele sammen med det smeltet kokossukker indtil det er granola agtig.

Lad det køle af på et bagepapir og så velbekomme har du granola til din youhurt neutral.



Kommentarer