Bagt havregrød med æble


Uhhh...det er mørkt disse morgener og det er svært at komme op. Men hvad med at gøre det alligevel i god tid og lave dig en fantastisk omgang bagt havregrød som både er godt for dig og holder dig mæt ret længe.

Som barn hadede jeg havregrød, men er er faktisk en variant som selv jeg synes smager lækkert og så mætter det så godt.


Ovnbagt havregrød med vanilje og nødder

2 personer
1 lille banan
2 ½ dl vand
1 æg
2 dl havregryn
½ dl grofthakkede hasselnøddekerner
¼ tsk salt
1 knsp vaniljepulver (eller vaniljesukker)
½ tsk kanel
½ tsk kardemomme
1 knsp bagepulver
evt. en lille håndfuld æbletern og bær efter eget valg

Mos bananen med en gaffel i en skål og tilsæt de øvrige ingredienser. Hæld havregrøden i en lille bageform og bag den ved 200 grader i ca. 25 minutter. Server den som den er eller med en iskold klat skyr på toppen.
Opskriften kommer herfra...Siforellana

Jeg troede ikke jeg kunne lide havregrød i lyset af barndoms mareridt med at spise havregrød for ligesom min far at kunne rokke med ørerne....men den er varation er da bare lige mig...guf, guf...

Kommentarer