Fyldte pebrefrugter

 

Jeg er ret vild med peberfrugter, både fordi de er så lette at have med som ekstra grønt i madpakken, eller on the go, og så er de fyldt med en masse gode sager.

Peberfrugterne indeholder i en del antioxidanter, der er gode i forebyggelsen af blandt andet kræft.

Udover antioxidanterne er der også masser af andre vitaminer og mineralerne i peberfrugterne, men især C-vitaminindholdet er højt i de røde frugter.

Faktisk indeholder en rød peberfrugt flere C-vitaminer end blandt andet appelsin og citron. Ja, hvem skulle have troet det.

Og så har peberfrugterne jo den fordel, at de smager godt både som rå og tilberedte i blandt andet fyldte peberfrugter. 


Opskriften på det er ret simpel

  •  en pakke kød
  •  en pakke tex mex krydderi, 
  • en pakke ost.

Steg kødet helt igennem, tilføj krydderiet og en kop vand og lad det krydderiet koge ind i kødet.
Vask peberfrugterne, skær dem midt over og fjern stilken
Mange steger dem i ovnen og fjerner skindet, det gør jeg aldrig, men det er fordi jeg godt kan lide det ekstra bite der er i dem, når de stadig er lidt rå i kødet (og så er jeg nok også lidt doven)

Vitaminerne er de samme og det er en god måde lige at spise en helt peberfrugt på.



 Alternativt kan man bruge den nye plantebaseret fars fra Naturli, som fås i mange supermarkeder efterhånden, så man har en kødløs dag.


Tilbehør kan jeg være alt muligt....en salat eller lignende.

De er også gode at have med i madpakken dagen efter, hvis du er så heldig at der overhovedet er nogle tilbage, for næsten alle ung som gammel kan lide denne ret.


Kommentarer