Når bare man har daddelkugler....


Jeg kan huske, da jeg tog min kostuddannelse og vi alle skulle lære om sukkerafhængighed, så var det netop een ting, som kunne få folk til at lade være med at spise slik.....daddelkugler...

Disse små skønne kugler, som smager lidt for godt til faktisk at være sunde, men de er så gode for dig, og især så stopper de din lyst til slik.

Her skulle jeg til fest i Jylland og man skulle have kage med, og jeg kender de store jyske kagebord, og derfor er det oplagt jeg selv tager daddelkugler med, for så spiser jeg bare dem og har slet ikke lyst til andet.







Opskriften er simpel.

En pakke dadler
en håndfuld peanuts
to skefulde kokosolie

og så kværner du det i din foodprocessor

og vender dem i revet kokos.

Det er den typiske, du kan også tage andre nødder i eller chokolade...det hele smager bare helt fantastisk og de holder ikke længe her.

Kommentarer