Ægge/avocado salat


Jeg leder altid efter noget sundt kødløst pålæg, man kan putte på rugbrød, for vi er en rugbrødkultur i Danmark og ja jeg elsker det. 

Jeg elsker brød, men da man jo ikke har så godt af det hvide brød, er det jo fantastisk, at vi har rugbrød, vi kan putte alverden på. Det gør det ligesom lettere, når vi nu er flasket op med at spise brød.

Her er det så en skøn kombination af to af mine yndlingsmadvarer: æg og avocado. 






opskrift:

4 kogte æg
2 avocadoer
et drys karry
et drys gurkemeje
salt
peber
4 skefulde mayonaise
2 skefulde cremefraiche

Kog æggene, lad dem køle af i koldt vand, skræl dem og skær dem ud i små stykker

Skær avocadoen ud i små stykker

Bland karry, gurkemeje, salt, peber, creme fraiche og mayo i en skål

Put æggene og avocadoen i blandingen.

Jeg spiser det gerne på ristet rugbrød, men det er jo bare mig...man kan spise det på hvad som helst næsten.


Kommentarer