Muladhara - roden

May we all heal our root chakra as we move through times of uncertainty.

Jeg vender tilbage til roden.

Jeg har i lang tid godt vidst, at jeg skulle hjem.

Covid19 har for mig vist vejen, underligt en pandemi kan være med til at lede vejen hjem.

En hel verden er lukket ned pga. covid19 og det har medført omkostninger for så mange mennesker verden over. Så mange har mistet deres beskæftigelse og for rigtig mange deres eksistensgrundlag. Det er rigtig trist.

Det har også kostet mig mit job, men det har også vist mig noget helt andet. Både positive og negative sider.

Covid19 gav en mulighed for en pause.

En mulighed for at stoppe op og kigge indad.

En mulighed for at bygge noget op på flere plan.

For mig blev det både fysisk og psykisk.

Jeg har været med til at bygge næsten et helt hus op. Endda sammen med dem jeg holder mest af. Der er lagt mange kræfter i netop det hus og det har være hårdt og koldt. Men jeg kan se det for mig og ved vi er på vej.

Det er et hus med muligheder. Ikke bare nu, men i generationer frem. Der er meget kærlighed i det hus allerede. I det gulv, der er støbt, i alle de nye vinduer der er sat ind, i opdagelsen af området, i alle de mange gange vi har kørt på genbrugspladsen med trailer fyldt med møg. 

Der har været hårdt at bruge alle ens weekender i mere end ½ år, men jeg er ikke i tvivl om det er det hele værd.

Det bliver ikke færdigt i år, men vi er der næsten og alt det grove er gjort.  Nu mangler finpudsningen og færdiggørelsen af drømmen.

Da jeg vendte hjem i begyndelsen af april, var jeg smadret indeni. Helt ødelagt, det kan jeg se nu, jeg kigger tilbage. 

Jeg havde levet i et samfund i 3 år, som slet ikke passer til mig. Jeg kan ikke leve i et samfund, hvor man kun passer ind, hvis man er ung, fast, uden for mange meninger og til rådighed. Hvor penge styrer næsten alt og hvor folk er villige til at virke imødekommende, men kun gør det for egen vinding. Mine basale instinker skreg på hjælp, men det var i min rod, jeg måtte træffe beslutningen, ikke som en familie men helt alene. 

 Nu giver jeg slip og ser, hvor det fører mig hen.

Jeg er en af de her bløde mennesker, som ser det bedste i alle. Snydt så mange gange, ja, men jeg ønsker ikke at være anderledes. Det er ligeledes blevet bekræftet i denne tid. Jeg har ikke brug for dommedagsscenarier eller en pessimistisk tilgang til livet. Det fungerer bare ikke for mig.

Nogle kalder mig naiv, godtroende og sikkert også sensetiv. Det er ok. Jeg vælger at leve sådan. Jeg er ude for nogle gange at køre facade og det gør ondt. Ikke at være autentisk er rigtig svært for mig. Mange af dem, som jeg troede var mine nære relationer, har vist sig slet ikke at være nære. Det har overrasket mig og gjort mig ondt. Men det viser så også, hvem der virkelig er.

Jeg er ved at opbygge min egen business her i Danmark. Jeg kan ikke leve af det, ihvertfald ikke endnu, det er ikke til at sige, hvor det ender. Jeg kan så meget mere end bare Yin,  men skal starte et sted.

Jeg har evne til at skabe ro, en evne til at få folk til at føle sig selv og derfor passer det at undervise i Yin så godt på mig.

Nu har jeg kørt hold i 1½ år, og jeg får så mange positive feedbacks, og det giver mig meget igen. Når jeg går fra en undervisningstime er jeg træt, men fyldt af positiv energi. 

Mit Muladhara er fyldt op og jeg er i balance.











Kommentarer